/** * Vetstoria floating button integration */

FAQ’s

Wanneer kan ik voeding of medicijnen ophalen?

A: Onze apotheek is geopend op de volgende tijden: ’s morgens van 9:00 tot 12:30 uur, ’s middags van 14:00 tot 17:00 uur en ’s avonds van 19:00 tot 20:00 uur. Wij verzoeken u vriendelijk om deze openingstijden te respecteren, aangezien onze medewerkers buiten deze openingstijden, bezig zijn met het verzorgen van de patiënten en het reinigen van de kliniek.

Hoe kan ik betalen bij jullie?

A: Nadat uw dier bij ons behandeld is, kunt u betalen aan de balie met een pinpas of contant. Het is in principe niet mogelijk om de behandeling op rekening te laten uitvoeren. Slechts in uitzonderlijke omstandigheden kan een betalingsregeling worden afgesproken. Dit moet echter wel met een van de medewerkers besproken worden vóórdat uw dier behandeld wordt.

Ik heb financiële problemen maar mijn dier is wel ziek en heeft een behandeling nodig. Hoe gaan jullie hiermee om?

A: Indien u dit -vóórdat uw dier wordt behandeld- met een medewerker bespreekt, kunt u eventueel een betalingsregeling treffen. Wij zullen hier wel administratiekosten voor rekenen en legitimatie is verplicht. Een betalingsregeling is uitsluitend mogelijk voor medisch noodzakelijke behandelingen waarbij uitstel niet mogelijk is.

Ik zou graag een van de dierenartsen aan de telefoon willen spreken. Hoe laat moet ik dan bellen?

A:  Aangezien de dierenartsen vaak druk zijn met het behandelen van de dieren, zijn zij niet altijd goed bereikbaar. Ons beleid is dan ook dat u altijd eerst een assistente aan de telefoon zult krijgen. Zij zal dan aangeven of de arts op dat moment telefonisch te spreken is. Indien dit niet het geval is, zal zij een tijdstip noemen waarop hij zeer waarschijnlijk wel te bereiken is. Helaas kan er dan een spoedgeval behandeld moeten worden waardoor de dokter ook op dat moment niet te bereiken is. Dan zullen we uw nummer noteren en zal de arts zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
Meestal kan de assistente u al verder helpen met uw vragen, daarom zal zij altijd eerst proberen u te helpen. Mocht dan blijken dat de dierenarts u te woord moet staan, dan geldt het bovenstaande.

Moet ik een afspraak maken voor ik met mijn dier kom?

A: Nee, wij hebben drie keer per dag een inloopspreekuur (dit geldt t/m 12-01-2024). Dit betekent dat u kunt komen wanneer het u goed uitkomt. Degene die als eerst komt, is ook als eerst aan de beurt, tenzij er een spoedgeval tussendoor komt. Bij drukte kan de wachttijd oplopen. Buiten de inloopspreekuren kunt u ook een afspraak maken met een van de dierenartsen. Per 15-01-2024 zullen wij uitsluitend op afspraak gaan werken. Dit betekent dat u altijd eerst een afspraak moet maken, voordat u met uw dier bij ons terecht kunt. U maakt gemakkelijk online een afspraak via deze website. Maar u kunt ook altijd telefonisch een afspraak maken. Denkt u dat uw dier met spoed gezien moet worden, bel dan direct de praktijk.

Ik zat al een tijdje in de wachtkamer en toen mocht iemand die net binnen kwam direct verder. Waarom is dit?

A: Spoedgevallen krijgen bij ons altijd voorrang. Daarnaast worden klanten die komen voor euthanasie van hun dier, liefst even meegenomen naar een aparte kamer. Dieren die komen voor een dagelijkse injectie of het verwijderen van hechtingen, zijn reeds eerder bij ons geweest en worden in het algemeen door de assistente geholpen. Zij zijn relatief snel klaar en kunnen, indien er een kamer vrij is, eerder geholpen worden.

Ik moet met mijn dier terugkomen voor een ‘dagelijkse injectie’. Wat is dit? En hoe gaat dit in zijn werk?

A: Bepaalde patiënten moeten regelmatig terugkomen voor controle of toediening van medicatie. Wij proberen hiervoor een afspraak te maken, maar vaak wordt dit tijdens een spreekuur gedaan. U mag dan bij het aanmelden aan de balie even vermelden dat u voor een dagelijkse injectie komt. Dan proberen wij zo snel mogelijk u te helpen. Zodra er een spreekkamer en assistente beschikbaar is, zullen wij uw dier helpen. Vaak kan de assistente deze behandeling zelf uitvoeren en een vervolgafspraak met u maken.

Mijn dier moet geopereerd worden, hoe gaat dit in zijn werk?

A: Operaties worden altijd in de ochtend verricht. U krijgt te horen hoe laat u uw dier mag brengen. Voor katten is dit meestal tussen 9 en 10 uur in de ochtend. Het is belangrijk dat uw dier nuchter komt. Dus ’s morgens geen ontbijt geven. Wel mag uw dier gewoon water drinken. Als u de avond voor de operatie rond 18 uur het laatste eten geeft, is uw hond goed nuchter.

Tijdens het aannemen van uw dier zal de assistente uw telefoonnummer controleren. Wij bellen in principe niet, tenzij we ergens over moeten overleggen. Dus geeft u s.v.p. een telefoonnummer waarop u die dag goed bereikbaar bent.

U mag rond 12.30-13 uur zelf even bellen hoe de operatie gegaan is. Vaak hoort u dan van de assistente wat er gebeurd is, hoe de operatie verlopen is, en wanneer uw dier weer naar huis mag. Wij kiezen er bewust voor om de dieren enkele uren hier in de opname te houden, voor een goed begeleide recovery.

Indien u uw dier komt ophalen zult u eerst aan de balie uitleg krijgen van de assistente. Zij zal dan uitleggen waar u op moet letten de komende dagen, en wanneer uw dier weer terug moet komen voor controle of het verwijderen van de hechtingen. Tevens krijgt u dan eventueel medicatie mee.

Na deze uitleg krijgt u uw dier weer terug. Soms zijn ze nog wat slaperig van de narcose, dus geef ze thuis een lekker warm en veilig plekje.